ادامه مطلب...

اگر سردرد به علت افت فشارخون بسيار جدي باشد، بايد روزه را افطار کرد.

ادامه مطلب...

روزه براي افرادي كه فشار خون شديد دارند و يا فشار خون آن‌ها بطور ناگهاني بالا مي‌رود و كنترل شده نيست، توصيه نمي‌شود.

ادامه مطلب...

بيماران مبتلا به ديابت نوع 1، ديابت دوران بارداري و ديابتي‌هاي كنترل نشده نباید روزه بگیرند. روزه‌داري براي بيماران ديابتي نوع 2 كه ديابت آنان به‌وسيله رژيم غذايي كنترل شده، مفيد است.

ادامه مطلب...

سردرد مي‌تواند علت‌هاي بسياری داشته باشد، اما دلیل اساسي سردردهاي مرتبط با روزه‌داري؛ ناشي از گرسنگي و افت قند خون، از دست دادن آب بدن، خواب ناکافی و قطع مصرف موادي است كه وابستگي ايجاد مي‌كنند(کافئین و نیکوتین).

ادامه مطلب...

انجام فعاليت منظم بدني سبب بهبود عملكرد و كارايي سيستم‌هاي موجود در بدن مي‌شود. فعاليت بدني زماني مؤثر خواهد بود كه به‌طور متوسط تا 5 روز در هفته(يا یک روز در ميان) و به مدت 30 تا 60 دقيقه در روز انجام شود.

ادامه مطلب...

در بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، روده تحریک پذیر، یبوست، زخم‌های گوارشی(معده و دوازدهه)، اختلالات کلیوی، بیماری‌های اعصاب و روان و آسم، همچنین بارداری و شیردهی، فرد بیمار لازم است پیش از اقدام به روزه‌داری با پزشک معالج خود در این خصوص مشورت نماید.

ادامه مطلب...

محدود کردن مصرف نمک در وعده‌های افطار و سحر به کاهش بروز تشنگی در طول روز کمک می‌کند. دريافت نمک اضافه، باعث دفع مقادير زیادی آب از بدن می‌گردد.

مصرف ميوه و سبزی کافی از بروز تشنگی زودرس جلوگيری می‌نمايد. بهتر است ميوه در فاصله‌ افطار تا سحر، سبزی در هر دو وعده‌ افطار و سحر و سالاد به‌خصوص در وعده سحر مصرف گردد.

 

از مصرف مواد غذایی پرپروتئین در وعده سحری(مانند کباب‌ها) خودداری شود. این مواد غذایی به دلیل داشتن پروتئین زیاد، سبب تحریک تشنگی در ساعات اولیه روز شده، روزه‌دار را دچار تشنگی شدید می‌نمایند.

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

توصیه می‌شود افراد روزه‌دار سه وعده غذایی شامل افطار، شام و سحر صرف کنند.

ادامه مطلب...

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان به معنی رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است.

ادامه مطلب...

استفاده طولانی مدت از ظروف آلومینیومی، سبب انتقال این یون به بدن انسان می‌شود که در دراز مدت می‌تواند مشکلاتی مانند کم خونی برای بدن ایجاد کند.

ادامه مطلب...

میوه‌ها و سبزیجات جزو مواد غذایی عالی با خواص فراوان هستند اما به شرطی که از ترکیب آنها با هم خودداری شود. مصرف میوه به‌صورت روزانه، روند سوخت و ساز قند، چربی و پروتئین را در بدن بالا می‌برد و موجب حفظ سلامت و تندرستی بدن می‌گردد.

ادامه مطلب...

نگهداری ماهی در یخچال:

ماهی تازه را می‌توان به مدت 2 تا روز در صفر درجه سانتی‌گراد نگهداری نمود. (به دلیل سرعت بالای فساد، بهترین روش نگهداری، انجماد است.)

نگهداری ماهی در فریزر:

ماهی‌های چرب به مدت 180 روز و ماهی‌های کم چرب به مدت 270 روز در دمای 18- درجه سانتی‌گراد قابل نگهداری هستند.

ادامه مطلب...

کره حیوانی منحصرا از شیر و یا فرآورده‌های پاستوریزه حاصل از آن، مانند خامه تهیه می‌شود.

ادامه مطلب...

گوشت را به مدت 1 تا 2 روز در دمای صفر تا -4 درجه سانتی گراد می توان نگهداری کرد. برای حفظ تازگی گوشت و کاهش رشد باکتری ها، بلافاصله باید آن را در یخچال قرار داد یا منجمد کرد. 

ادامه مطلب...

ادامه مطلب...

تخم‌مرغ به دلیل دارا بودن ارزش غذایی بالا، در گروه مواد پروتئینی و گوشتی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب...

یکی از راه‌های اطمینان از اصالت و سلامت کلیه محصولات سلامت محور (خوراکی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی) وارداتی، وجود برچسب اصالت بر روی کالا می‌باشد.

ادامه مطلب...

عواملی همچون هوا، رطوبت، نور، درجه حرارت موجب فساد روغن و چربی می‌شوند.از نشانه‌های فاسد شدن روغن، تندو تیز شدن آن است.

درباره ما

اطلاعات تماس

تلفن: 2-35242291 (076)

دورنگار: 35242293 (076)

آدرس: قشم، بلوار 22 بهمن، اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم

ایمیل: info@qfds.org